Vad är Dishrag och hur kom vi till?

Dishrag är registrerat under företagsnamnet Dishrag Scandinavian Design och har huvudsäte i Göteborg. Företaget grundades och drivs av mig själv Erik Tärneberg. Idén om svarta disktrasor kom upp i det nyrenoverade skandinaviska köket hemma i mitt barndomshem. Efter renoveringen och ett helt nytt svart-vitt kök installerat, kändes något fortfarande lite fel… Perfektionist som man är lade jag genast märke till den rosa disktrasan som hängde över vasken. Där och då började tankarna rulla och jag insåg att det var svårt att få tag på svarta disktrasor och ville göra dem lättåtkomliga för svenska folket. Alla förtjänar ett stilrent kök och visst suger det lite extra när det är små detaljer man går och stör sig på.

Bakgrund

Min resa som företagare började på gymnasiet med Ungdoms Företaget (Dishrag UF). Där jag snabbt fick respons på mina produkter och ett svar på att det var fler än jag som tyckte att stilrenheten hör hemma i vardagen också. Det jag var mest stolt över i mitt UF var att kunna erbjuda en produkt som jag med glädje kunde stå bakom i vått och torrt. En miljövänlig och framtidsoptimistisk produkt som dessutom är estetiskt tilltalande. Det kunde inte bli bättre!

Vilka är vi?

Dishrag Scandinavian Design har sitt säte i Göteborg och produktion i Sverige. Jag som driver företaget är född och uppvuxen på västkusten och har hållit på med elitidrott hela livet. Jag är en ärlig och rak person vilket speglar sig i mitt företagande. Inga falska priser eller förfalskade rabatter för att lura på Svenska folket någon skit, det finns tillräckligt där ute. Produkterna jag säljer har jag själv använt i över 2 år nu och kvaliteten är det som är säljpunkten för mig. Jag önskade att jag kunde fysiskt visa produkten då den hade sålt sig själv, men tills jag får ut den i butiker får jag trycka på goda omdömen.

Våra Mål

Dishrag siktar på att i framtiden kunna komma ännu närmre svenska folket och finnas där fysiskt i butiker. Vi har även långsiktiga och stora mål att röra oss utomlands i framtiden. Vårt största fokus just nu är dock att etablera oss nära hjärtat hos våra svenska kunder och överraska med kvalitet i de svenska hushållen.